מסחר אלקטרוני

טכנולוגיות מתקדמות בפיתוח אתרי קופונים - מבט לעתיד המסחר האלקטרוני

Calendar Thumb
Hits Thumb 107
טכנולוגיות מתקדמות בפיתוח אתרי קופונים - מבט לעתיד המסחר האלקטרוני

טכנולוגיות מתקדמות בפיתוח אתרי קופונים - מבט לעתיד המסחר האלקטרוני

בעשור האחרון, תעשיית הקופונים המקוונים עברה מהפכה של ממש, עם מעבר הדרגתי מאתרים פשוטים המספקים קודי הנחה סטטיים, לפלטפורמות מתוחכמות המעניקות חוויית משתמש מותאמת אישית ואינטראקטיבית. על פי נתוני מחקר, שוק הקופונים הדיגיטליים העולמי צפוי לצמוח בקצב שנתי ממוצע של כ-6.5% ולהגיע לשווי של מעל 90 מיליארד דולר עד 2025. בישראל לבדה, אתרים פופולריים כמו גרופון, בואו נחסוך וזאפ דילים הציגו כבר ב-2019 מחזור שנתי משותף של מאות מיליוני שקלים, עם צמיחה עקבית משנה לשנה. אך התחרות ההולכת ומחריפה בשוק, בשילוב עם טרנספורמציה מהירה בהרגלי הצריכה וציפיות הלקוחות, מאלצת את השחקנים המרכזיים לאמץ טכנולוגיות פורצות דרך כדי לשרוד ולצמוח בעתיד.

במאמר זה, נסקור כמה מהפיתוחים הטכנולוגיים המבטיחים ביותר שצפויים לעצב את פני שוק הקופונים המקוון בשנים הקרובות. נתחיל בדיון על מהפכת הפרסונליזציה מבוססת בינה מלאכותית, שתהפוך את מציאת המבצע האידיאלי ללקוח לאוטומטית לחלוטין. לאחר מכן נעבור לעולם המציאות הרבודה (AR) והמדומה (VR), ונראה כיצד חוויות ויזואליות עשירות יכולות להתגבר על חששות הצרכנים ולהניע אותם לבצע את העסקה במהירות ובביטחון. ננתח את הפוטנציאל של טכנולוגיית הבלוקצ'יין בכל הנוגע לאימות מקוריות מבצעים, הגנה על מידע אישי ויצירת מטבעות-קופונים מבוזרים חדשים. לא נשכח גם את מהפכת הקניות הקוליות והשפעתה האפשרית על שוק הקופונים, בהינתן הפופולריות של מערכות AI מדוברות כמו Alexa ו-Google Assistant. לבסוף, נדון בהשלכות של טכנולוגיות אלו על אסטרטגיית פיתוח המוצר, עיצוב חווית המשתמש ומודל ההכנסות של אתרי הקופונים, עם דגש על הצורך במהירות הסתגלות ויכולות אנליטיות מתקדמות.

מהפכת הפרסונליזציה מבוססת בינה מלאכותית (AI)

אחת המגמות המשמעותיות ביותר בעולם המסחר האלקטרוני בכלל, ובתחום הקופונים בפרט, היא המעבר מחוויה אחידה וגנרית לקהלים רחבים, לחוויה מותאמת אישית לכל לקוח על סמך היסטוריית האינטראקציות, העדפות הצריכה והתנהגות הרכישה שלו. טכנולוגיות מתקדמות של למידת מכונה (Machine Learning) ועיבוד שפה טבעית (NLP) מאפשרות לאתרי קופונים להכיר כל גולש לעומק, להבין את הצרכים והתשוקות הספציפיים שלו, ולהציע לו בדיוק את ההצעות שיעניינו אותו ברגע הנכון.

הדבר מתאפשר בעזרת אלגוריתמים חכמים וניתוח של מגוון עצום של נתונים כמו היסטוריית חיפוש וקנייה באתר, אינטראקציה עם מייל ופוש נוטיפיקיישנים, ואפילו התנהגות גלישה כללית (עם הסכמת המשתמש כמובן). תוך הצלבת מידע זה עם פרמטרים דמוגרפיים כמו גיל, מגדר ומיקום גיאוגרפי - ניתן ליצור פרופיל אישי מדויק לכל משתמש ולהציע לו קופונים שנתפרו "למידותיו".

למשל, לגבר בשנות ה-30 המתגורר בתל אביב, שמחפש לרוב קופוני אוכל ומסעדות ונוטה להגיב למילות מפתח כמו "סושי" ו"המבורגר", האתר ידע להציע במדויק הנחות על מסעדות מתאימות באזור מגוריו. לעומתו, צעירה מבאר שבע שמתעניינת באופנה ובריאות ופתחה בעבר מספר מיילים בנושא, עשויה לקבל פנייה אישית למבצע מיוחד על קולקציית בגדי ספורט חדשה, עם אזכור שמי בפתיח ובשילוב עם נתוני מזג אוויר עדכניים מהאזור ("עכשיו הזמן להתאמן, קר בחוץ").

מנועי ההמלצה האישית הופכים חכמים ודינמיים מיום ליום, ומסוגלים להתאים את ההצעות בזמן אמת לרמת ההיענות של המשתמש לתכנים אישיים קודמים ולשינויים במצבו (מעבר דירה, שינוי בהרגלי הקנייה, אירועי חיים משמעותיים ועוד). חלק מהאתרים אף מסוגלים כיום "להקדים" את הצרכים של הלקוח על בסיס הדמיון שלו ללקוחות אחרים עם מאפיינים דומים.

התוצאה היא הצפת כל משתמש במידע הכי רלוונטי עבורו, על בסיס הבנה מעמיקה של הרצונות והתשוקות הייחודים לו. לא עוד ים של הצעות גנריות בתקווה שמשהו "ידבק", אלא מסרים מושכים ומפתים הממוקדים ב"נקודות החמות" של כל לקוח. כך, פרסונליזציה עשויה להגדיל את שיעורי ההמרה ב-10% ויותר, להאיץ את זמני הרכישה ולבנות נאמנות ארוכת טווח על בסיס תחושת הבנה והערכה של הלקוח כפרט.

חווית קנייה מוגברת במציאות רבודה (AR) ומדומה (VR)

בעידן בו מסכים ניידים וחיישנים חזקים הולכים ונעשים לנחלת הכלל, ישנה הבטחה גדולה בשילוב של טכנולוגיות AR ו-VR בחוויית הרכישה הדיגיטלית. בעוד מוצרים פיזיים ניתנים בקלות להדגמה במציאות, מוצרים וירטואליים כמו קופונים והנחות נתפסים לא פעם כמופשטים ולא מוחשיים מספיק כדי לעורר תחושת דחיפות וצורך. המפתח טמון ביצירת חוויה חושית עשירה, שתעזור ללקוחות לדמיין את עצמם משתמשים בהטבה או המבצע, וליצור חיבור רגשי חזק עם התועלות שהם מקנים.

באמצעות טכנולוגיית AR, אתרי קופונים ואפליקציות יוכלו להציג את מראה המוצרים האמיתיים המוצעים במבצע, תוך שילוב שלהם בסביבה המיידית של המשתמש. כך למשל ניתן יהיה "למדוד" בצורה וירטואלית את השמלה או הנעליים עליהן יש הנחה, ולראות איך הן נראות על הגוף שלך בזמן אמת. או להציב רהיט חדש בסלון הביתי כדי לבדוק התאמה לפני רכישה במחיר מוזל. הוספת שכבת מידע דיגיטלית אינטראקטיבית על גבי המוצרים האמיתיים תוכל להמחיש בצורה מוחשית את ערך ההנחה ולהפיג חששות של "חתול בשק".

בהקשר של חוויות VR, ניתן יהיה להעביר את הלקוחות ל"סביבות קנייה" תלת-מימדיות מרהיבות, המדמות את השימוש במוצר או בשירות שעליהם ניתנת ההטבה. לדוגמה, קופון על חבילת נופש תוכל להציע "תיירות וירטואלית" מקדימה של יעד החלומות, כולל טיסה, טיולים ובתי מלון. הלקוח יוכל להרגיש כאילו הוא כבר נמצא בחופשה, ולחוות הלכה למעשה את הערך והשמחה שהמבצע צפוי להעניק לו. זוהי דרך מצוינת לעורר השראה, ציפייה והתרגשות לקראת מימוש ההטבה.

שילוב נכון של AR ו-VR בחווית המשתמש של אתרים ואפליקציות לקופונים עשוי להגדיל משמעותית את שיעורי ההמרה, להגביר את המעורבות והזמן באתר, ולבדל את המותג ממתחרים המסתמכים על תצוגה טקסטואלית רגילה. זהו תחום שצפוי להתפתח ולהתרחב משמעותית עם השיפור הטכנולוגי ועליית הביקוש לחוויות אינטראקטיביות "מעבר למסך".

בלוקצ'יין - עתיד הקופונים הדיגיטליים?

טכנולוגיית הבלוקצ'יין, הידועה בעיקר בזכות מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין, צפויה בשנים הקרובות לחולל מהפכה אמיתית גם בתעשיית הקופונים המקוונים. הודות למאפיינים הייחודיים שלה, כמו מבנה מבוזר, אימות עסקאות מהיר והצפנה מובנית - בלוקצ'יין תוכל להציע פתרון אולטימטיבי לכמה מהאתגרים והכשלים המרכזיים בשוק, ולפתוח אפשרויות חדשות ומלהיבות ללקוחות ולבתי העסק כאחד.

בלוקצ'יין תאפשר לאמת בצורה מהימנה ובלתי ניתנת לזיוף את מקוריות הקופון והזכאות לממש אותו. הבעיה של קודי קופון מזויפים או גנובים תיעלם כמעט לחלוטין, בזכות רישום מוצפן ומאומת של כל פרטי המבצע על גבי רשת הבלוקצ'יין. גם התהליך של העברת הקופון בין המשתמש לבית העסק בעת המימוש יהיה מהיר ואוטומטי, ללא צורך בגורמי ביניים (כמו מפעילי כרטיסי אשראי) - מה שיחסוך עמלות מיותרות ויצמצם מקרי הונאה.

אם אתה מעוניין במידע נוסף בנושא מסחר אלקטרוני Mail Thumb

צור קשר ונוכל להמליץ לך בחינם על ספקים מובילים בתחום